لوبیا سفید 2 پیمانه

قارچ 200 گرم

پیاز بزرگ 2 عدد

هویج متوسط 2 عدد

سیب‌زمینی متوسط 2 عدد

رب گوجه‌فرنگی 1 قاشق غذاخوری سرپر

نمک 2 قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه 1 قاشق چای‌خوری

زردچوبه 1 قاشق چای‌خوری

لوبیا سفید خیس خورده رو آبکشی کنید و داخل قابلمه‌ای با اندازه مناسب بریزید، سپس داخل قابلمه آب بریزید تا روی لوبیاها رو یک بند انگشت آب بپوشونه.

قابلمه رو روی حرارت زیاد بذارید و وقتی که شروع به جوشیدن کرد، حرارت رو روی متوسط تنظیم کنید تا به مدت حداقل یک ساعت ریز بجوشه تا آب لوبیا تبخیر بشه و لوبیا نیم‌پز بشه.

پیازها رو پوست بگیرید و به شکل خلالی خرد کنید. ماهیتابه رو روی حرارت بذارید و پیاز رو داخل ماهیتابه بریزید. پیاز رو هم بزنید تا نسوزه و وقتی که آب پیاز کشیده شد و کمی سبک شد، مقداری روغن و به دلخواه مقداری کره به پیاز اضافه کنید.

وقتی که پیاز طلایی شد، نمک، فلفل و زردچوبه رو به پیاز اضافه کنید و وقتی که کمی تفت خورد رب گوجه‌فرنگی رو هم اضافه کنید و مواد رو کمی تفت بدید تا خامی رب گرفته بشه.

وقتی که لوبیا سفید نیم‌پز شد و آبش کشیده شد، مقداری آب جوش داخل قابلمه لوبیا سفید بریزید و هویج و سیب زمینی خرد شده رو داخل قابلمه بریزید و سپس پیاز داغ رو هم به مواد اضافه کنید.

قابلمه رو روی حرارت زیاد بذارید و وقتی که به جوش اومد حرارت رو کم کنید به طوری که خوراک ریز بجوشه و هویج و سیب زمینی و لوبیا کامل بپزه و پیاز داغ لعاب کنه.

حدود 30 تا 40 دقیقه بعد وقتی که هویج و سیب زمینی و لوبیا سفید پخت و نرم شد، قارچ خرد شده رو اضافه کنید و 20 دقیقه بعد خوراک لوبیا سفید آماده شده.