آرد 200 گرم

کره 100 گرم

تخم مرغ 1 عدد

پودر قند 80 گرم

بکینگ پودر نصف ق چای خوری

وانیل و هل ساییده نصف ق چای خوری

شکر 100 گرم

کره 50 گرم

خامه صبحانه 3 ق غذا خوری

عسل 3 ق غذا خوری

زعفران دم کرده 2 ق غذا خوری

خلال بادام 300 گرم

خلال پسته دلخواه مقداری

برای تهیه شیرینی ملکه بادام ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار داده و اجازه دهید کره مقداری نرم شود. سپس کره را در ظرف مناسبی که برای تهیه خمیر شیرینی ملکه بادام انتخاب نموده اید؛ قرار داده و پودر قند الک شده و وانیل و پودر هل را به آن بیفزایید. ابتدا با لیسک هم بزنید پس از آن همزن را روشن نموده و آنقدر بزنید تا مواد کاملا کرم رنگ و کشدار گردد. سپس تخم مرغ را در آن شکسته و مجددا با همزن بزنید تا مواد کشدار و پفی بدست آید. در ظرف دیگری آرد و بکینگ پودر را دو مرتبه الک نموده و برای بار سوم در ظرف مواد الک نمایید. توجه داشته باشید آرد را به صورت مرحله به مرحله اضافه نمایید و پس از افزودن هر مرحله از آرد ظرف با لیسک دورگیری نمایید. چون بسته به کیفیت آرد ممکن است به آرد کمتر یا بیشتری نیاز داشته باشد.

اکنون فر را روشن نموده و در دمای 170 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید تا گرم گردد. در این فاصله مواد آجیلی را آماده نمایید. برای این منظور ابتدا شکر، کره، خامه و عسل را در قابلمه کوچکی ریخته و روی شعله قرار دهید. پس از گرم و ترکیب شدن مواد خلال بادام را به آن بیفزایید. در انتها زعفران دم کرده را به آن افزوده و شعله را خاموش نمایید. سپس سینی فر را کاغذ روغنی انداخته و خمیر را در آن بریزید. سطح خمیر را با لیسک کاملا پهن نموده و صاف نمایید. سینی را در فر قرار داده و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه نیم پز شود. پس از گذشت 15 دقیقه سینی را از فر خارج نموده و مواد عسلی روی شیرینی را در سینی شیرینی ریخته و مجددا در فر قرار دهید.

پس از گذشت 15 دقیقه که شیرینی ملکه بادام شما کاملا پخت؛ سینی را از فر خارج نموده و فر را خاموش نمایید. اجازه دهید شیرینی خنک شود سپس اقدام به برش شیرینی به قطعات مساوی نمایید.